Foi o que eu imaginei...
Mas ainda insistindo nesse assunto, as informações confundem no lugar de esclarecer. Nas especificações do site oficial da Nikon consta o seguinte: "NEF (RAW): lossless compressed 12 or 14 bit, lossless compressed, compressed or uncompressed."
Então o color space ProPhoto 16 bit, na verdade, não chega a ter 16 bit? 16 bit mesmo seriam apenas os sensores das câmeras médio formato?
Entendem minhas dúvidas?
Se o RAW é definido na hora da conversão, eu nem precisaria me importar com as configurações na câmera (sRGB ou AdobeRGB vs 12 bit ou 14 bit), certo?
Falei alguma bobagem?
Para RAW não importa o espaço de cor que está configurado na digicam.
Só o JPG vai ser criado com espaço de cor que foi definido lá no menu da digicam.
Bit Depth - color precision in raster images
http://www.the-working-man.org/2014/12/bit-depth-color-precision-in-raster.htmlEspaço de cor não tem nada haver com "bit depth".http://digitaldog.net/files/ColorNumbersColorGamut.pdfTem um monte de coisa boa lá no
http://digitaldog.net/Existe compressão com e sem perda(lossless).
https://pt.wikipedia.org/wiki/Compress%C3%A3o_de_dadosA único sensor que
talvez seja 16-bits é o Sony de 100MP.
https://captureintegration.com/phase-one-iq3-100mp-whats-the-reality/Many claim to have it but few do.
Often a camera manufacturer will
claim 16 bit color due to the fact that they have a 16 bit A to D conversion.
However, just because you have a bucket that will hold 5 gallons of water
doesn’t mean you have the ability to fill it. My grand dad used to say,
“that man is a 10lb bag of sugar with only 5lb’s in it.” That is what I
think of every time I hear these low end systems claim that they have full
16 bit resolution.
The IQ3 100 will be the FIRST CMOS sensor with 16 bit capture.
While we have had this in CCD’s for a while, we have never been able to
achieve it in CMOS sensors. In fact, Phase has introduced a new file format
custom built for the 100MP CMOS sensor, the “IIQ L 16bit”. The capture times
for this format will be a little longer than past capture speeds.
Thus, the end user will now be able to choose between 14 bit capture or
16 bit capture. For those situations where speed is more important to
color depth, you will now be able to capture images at twice the rate
when dropping to 14 bit capture.