Autor Tópico: Dia 20 de Outubro.............  (Lida 8014 vezes)

B.Gomes

  • Trade Count: (10)
  • Referência
  • *****
  • Mensagens: 5.547
Resposta #30 Online: 19 de Outubro de 2009, 13:57:42
Para os usuários da marca, seria ótimo que a canon lançasse um novo flash sem os constantes problemas de contato dos 430 e 580 EXII.


gtsouza

  • Trade Count: (4)
  • Membro Ativo
  • ***
  • Mensagens: 889
Resposta #31 Online: 19 de Outubro de 2009, 16:05:52
Para os usuários da marca, seria ótimo que a canon lançasse um novo flash sem os constantes problemas de contato dos 430 e 580 EXII.

Concordo. O sistema da Nikon é bem melhor. Por exemplo, quando se rebate o flash o mesmo não calcula a potencia requerida. Percebi isto vendo um sB800, o cara colocava em diversas posições e o flash sempre indicava distancia no visor, já o da canon....
Canon 5DMKII x 2 , Canon 24-70 F/2.8 L USM, Canon 50 mm f/1.4, Canon 24-105 F/4 L, Speedlite 600EX, 580EX II e 430EX II
http://gilsontorres.wordpress.com/
http://facebook.com/gilsontorresfotos


dkfuji

  • Trade Count: (7)
  • Colaborador(a)
  • ****
  • Mensagens: 3.705
  • Sexo: Masculino
    • DIY BR - especial Fotos
Resposta #32 Online: 19 de Outubro de 2009, 16:53:12
Não precisa nem ser o (ex-)top SB800. O SB600 (que tenho) também faz.


AlexandreS

  • Trade Count: (2)
  • Colaborador(a)
  • ****
  • Mensagens: 4.250
Resposta #33 Online: 19 de Outubro de 2009, 17:40:41
Pessoal, como o flash pode calcular a distância estando rebatido ?? Acho que há um engano aqui, quem mede a distância é a lente, que por sua vez informa ao flash.

Quando o flash está rebatido, a distância que a luz vai percorrer que é o que realmente interessa, não é conhecida, pois não tem como prever a que altura o teto está. Se o flash da Nikon indica a distância quando está rebatido, essa informação não serve para absolutamente nada.

Imagina o cara a céu aberto, o flash apontado para cima e o motivo a 10m de distância. A informação no flash de que o motivo está a 10m de distância não é absolutamente relevante. O que interessa é a leitura do E-TTL na Canon ou equivalente na Nikon. E isso é feito sempre, flash rebatido ou não, Canon ou Nikon. Se a informação do gtsouza fosse consistente, ninguém usaria flash rebatido. Ele calcula a potência requerida sim, e isso é feito através do E-TTL. Se o flash estiver direto, a camera acrescenta a informação da distãncia do objeto em foco aos seus cálculos internos para fazer uma medição mais precisa.

B.Gomes, já tinha visto essa sua reclamação em outros fóruns. Eu uso o 430EX II desde praticamente ele foi lançado, assim que ele chegou na MonteCarlo eu comprei um. Comigo aconteceu duas vezes de o flash se perder e disparar full (que é o que eu vi vc relatando que acontecia), mas percebi que nas duas vezes em que isso aconteceu, eu troquei a lente com o flash e camera ligados. Achei que poderia ser por causa disso e agora sempre desligo a camera prá trocar de lente (o que aliás, é o ideal). Daí por diante nunca mais tive problemas. Será que não está acontecendo algo semelhante com vc ?? Conversei com outros fotógrafos de eventos e eles me relataram que nunca aconteceu com eles.

Abçs







Canon 60D - Canon 450D XSi
Tamron 17-50 f/2.8 VC - EF 50mm f/1.8 - EF 28-135 USM IS - EF-S 55-250 IS
SMC Takumar 50mm f/1.4 - S-M-C Takumar 135mm f/2.5 e mais alguns vidrinhos M42
Speedlite 430EX II - YongNuo YN460


B.Gomes

  • Trade Count: (10)
  • Referência
  • *****
  • Mensagens: 5.547
Resposta #34 Online: 19 de Outubro de 2009, 18:41:25
[...]
B.Gomes, já tinha visto essa sua reclamação em outros fóruns. Eu uso o 430EX II desde praticamente ele foi lançado, assim que ele chegou na MonteCarlo eu comprei um. Comigo aconteceu duas vezes de o flash se perder e disparar full (que é o que eu vi vc relatando que acontecia), mas percebi que nas duas vezes em que isso aconteceu, eu troquei a lente com o flash e camera ligados. Achei que poderia ser por causa disso e agora sempre desligo a camera prá trocar de lente (o que aliás, é o ideal). Daí por diante nunca mais tive problemas. Será que não está acontecendo algo semelhante com vc ?? Conversei com outros fotógrafos de eventos e eles me relataram que nunca aconteceu com eles.

Abçs







Não era por isso que ocorria comigo (só parou de ocorrer quando passei a usar o 420 e o 550, e agora que estou com SB600 e 800)... Olha, conheço vários profissionais, na verdade a maioria dos que conheço, que já passaram por isso. Pode ter sido apenas uma ou duas vezes, mas isso já quebra a confiança, e você sabe que em algum momento voltará a acontecer (pode esperar....rsrsrs). A maioria dos colegas com quem conversei disse não dar muita importância justamente por ser MUITO ocasional, alguns nem viam como defeito, apenas como "uma coisa estranha que aconteceu uma vez ou outra". Mas pra mim fica impossível investir em um flash top de linha, pra trabalho intenso, como o 580EXII, e não ter confiança total nele. E pior, ter que apelar para flash menos potentes e mais lentos para ter a confiança que preciso (o 420 e o 550 NUNCA me deixaram na mão). E é bem coisa de contato mesmo, pois até a informação de compensação de exposição vai embora quando ocorre esse problema. Limpando os contatos fica show por mais um bom tempo, mas quando menos esperar, pode ocorrer de novo. Quando vendi o meu, havia sido revisado na assistência e estava funcionando perfeitamente, mas nunca mais consegui ficar tranquilo. Aí, quando em um casamento o flash da minha assistente (um 430EXII) largou full bem na troca de alianças (sendo que eu já tinha largado o 420 pra ela usar, mas devolveu por achar a recarca lenta...), larguei de mão. Não julgo quem usa e nem entro em briga canon x nikon por isso, mas pra mim não serve. Também conheço casos em que isso nunca aconteceu, mas claramente se trata de um caso comum de ocorrer.

Mas que fique claro que minha intenção com o comentário inicial não era criar polêmica, eu realmente acharia ótimo que a canon desse um jeito nisso. Quanto mais opções seguras de compra tivermos, melhor, independente da marca. E também não foi só por isso que troquei de sistema. :ok:
« Última modificação: 19 de Outubro de 2009, 18:43:24 por B.Gomes »


Luiz Guarnieri

  • Trade Count: (20)
  • Colaborador(a)
  • ****
  • Mensagens: 1.243
  • Sexo: Masculino
  • Estou em São Paulo
Resposta #35 Online: 19 de Outubro de 2009, 22:05:24
 Já começaram a aparecer algumas coisas na web:

 http://d-spot.co.il/forum/index.php?act=attach&type=post&id=318022


Azuma

  • Trade Count: (0)
  • Freqüentador(a)
  • **
  • Mensagens: 390
  • Sexo: Masculino
« Última modificação: 20 de Outubro de 2009, 06:18:54 por Azuma »

5D | EX 12-24 | EF 17-40 f/4L | EF 28-70 f/2.8L | EF 24-105 f/4L | EF 70-200 f/4L IS | EF 15 f/2.8 | EF 50 f/1.4 | EF 85 f/1.2L II | EF 100 f/2.8 | EF 135 f/2L | EX 50-500


Azuma

  • Trade Count: (0)
  • Freqüentador(a)
  • **
  • Mensagens: 390
  • Sexo: Masculino
Resposta #37 Online: 20 de Outubro de 2009, 06:13:52
Features 
 


 New 45-point Area AF sensor including 39 cross-type AF points with f/2.8 support plus new AI Servo II AF with improved algorithm.
 

 ISO 100 - 12800 (expandable to L: 50, H1: 25600, H2: 51200, H3: 102400) for shooting from bright to dim light with low noise levels.
 

 EOS HD movie with manual exposure control and multiple frame rates (1080: 30p (29.97) / 24p (23.976) / 25p, 720: 60p (59.94) / 50p, 480: 60p (59.94) / 50p).
 

 16.1 Megapixel APS-H CMOS sensor and Dual DIGIC 4 Image Processors for high image quality and speed.
 

 10.0 fps continuous shooting up to 121 Large JPEGS or 28 RAW using a UDMA CF card.
 

 3.0-inch ClearView II LCD monitor, 160° viewing angle, 920,000-dot VGA, reflection resistance with multi coating and high-transparency materials for bright and clear viewing.
 

 Magnesium alloy body with shutter durability up to 300,000 cycles and exclusive dust- and weather-resistance.
 

 Fully compatible with over 50 EF lenses and a wide range of EOS System accessories.
 
Specifications 
 

Type
Type
 Digital AF/AE SLR
 
Recording Media
 CF Card Type I and II, SD/SDHC Memory Card (1 slot each), UDMA Mode 6 CF cards and/or External media (USB v.2.0 hard drive, via optional Canon Wireless File Transmitter WFT-E2/E2A or Wireless File Transmitter WFT-E2 IIA*)
 
Image Sensor Size
 1.098 x 0.73 in./ 27.9 x 18.6 mm (APS-H size sensor)
 
Compatible Lenses
 Canon EF
 
Lens Mount
 Canon EF mount
 
 
Image Sensor
Type
 High-sensitivity, high-resolution, single-plate, CMOS sensor
 
Pixels
 Approx. 16.10 Megapixels
 
Total Pixels
 Approx. 17.00 Megapixels
 
Aspect Ratio
 3:2 (Horizontal:Vertical)
 
Color Filter System
 RGB primary color filters
 
Low-pass Filter
 Fixed position in front of the image sensor
 
Dust Deletion feature
 (1) Self Cleaning Sensor Unit
- Helps remove dust adhering to the low-pass filter.
- Automatic cleaning when power on and off, and manual cleaning.
- Low-pass filter has a fluorine coating.
(2) Dust Delete Data acquisition and appending
- The coordinates of the dust adhering to the low-pass filter are detected by a test shot and appended to subsequent images
- The dust coordinate data appended to the image is used by the provided software to automatically minimize the dust spots
(3) Manual cleaning
 
 
Recording System
Recording Format
 DCF 2.0 (Exif 2.21): JPEG, RAW and RAW+JPEG simultaneous recording possible. Multiple options for recording images on two memory cards, and onto compatible external USB hard drives (via optional Wireless File Transmitter WFT-E2/2A, E2 IIA*)
 
Image Type
 JPEG, RAW, M-RAW, S-RAW (Canon .CR2) MOV
 
File Name
 The file name can be set to one of three formats:
1. Factory-default, four-character alphanumeric name
2. Any four characters (User setting 1)
3. Any three characters plus the image size (User setting 2). If 3 is set and an M-RAW image is taken, the fourth character will be "M." The above three settings also apply to the file name for movies. If 3 is set, the forth character will be "_" (underscore).
 
File Size
 JPEG
1) Large: Approx. 16.00 megapixels (4896 x 3264)
2) Medium 1: Approx. 12.40 megapixels (4320 x 2880)
3) Medium 2: Approx. 8.40 megapixels (3552 x 2368)
4) Small: Approx. 4.00 megapixels (2448 x 1632)
LOSSLESS RAW
1) RAW: Approx. 16.00 megapixels (4896 x 3264)
2) M-RAW: Approx. 9.00 megapixels (3672 x 2448)
3) S-RAW: Approx. 4.00 megapixels (2448 x 1632)

 
Folder Setting
 Folder creation/selection enabled
 
Recording Functions
 (1) Standard
- No automatic switching of recording media
(2) Automatic switching of recording media
- When the current recording media becomes full, it switches to another recording media automatically and continues recording
(3) Separate recording
- Set the desired image size (L, M1, M2, S, RAW, M-RAW, S-RAW) for each recording media before shooting
- The image size set for one captured image will be applied to all the recording media
(4) Recording of identical images
- The same image is recorded to all recording media. (Also possible with RAW+JPEG.)
- Movies cannot be recorded simultaneously to multiple recording media
- If simultaneous recording has been set, movies will be recorded to the recording media set with [Play] on the [Recording func+media/folder sel.] screen.
- If a still photo is taken during movie shooting and (3) or (4) has been set, the still photo will be recorded to each recording media in the image size that was set.
 
Backup Recording
 Enabled
- With external recording media connected via WFT-E2 IIA* and WFT-E2/E2A (Firmware Ver. 2.0.0 or higher).
- Two options: 1. Quick backup (Backup folder created automatically and folder name set automatically.), 2. Backup (Backup folder created manually and folder name can be entered manually.)
- Images in the card are backed up in the external recording media's root directory based on the card's DCIM folder structure.
* This device has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. This device is not, and may not be offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained.
 
File Numbering
 (1) Continuous numbering (2) Auto reset (3) Manual reset (the image numbering is reset to 0001, a new folder is created automatically)
 
Image Copy
 Image copying between recording media enabled (images with checkmarks or all images in folder or card)
 
Color Space
 sRGB, Adobe RGB
 
Picture Style
 Standard, Portrait, Landscape, Neutral, Faithful, Monochrome, User Def. 1-3
 
 
Image Processing
Auto White Balance
 Auto white balance, taken from imaging sensor
 
Color Temperature Compensation
 White balance bracketing: Three consecutive images, Up to +/- 3 levels in 1-stop increments White balance correction: blue/amber bias and/or magenta/green bias (Corrected in reference to the current WB mode's color temperature.) +/- 9 levels; manually set by user.
When blue/amber bias and magenta/green bias set with White balance correction, white balance bracketing cannot be set together during white balance correction
 
Color Temperature Information Transmission
 Provided
 
 
Viewfinder
Type
 Eye-level SLR with fixed pentaprism
 
Coverage
 Approx. 100% horizontally and vertically
 
Magnification
 Approx. 0.76x (with 50mm lens at infinity, -1 m-1)
Angle of view: Approx. 28.3°
 
Eyepoint
 20mm (at -1m-1, from eyepiece lens center)
 
Built-in Dioptric Adjustment
 Adjustable from -3.0 to +1.0 m-1 (dpt)
 
Mirror
 Quick-return half mirror (Transmission: reflection ratio of 37:63)
 
Depth-of-Field Preview
 Enabled with depth-of-field preview button
 
Eyepiece Shutter
 Built-in
 
 
Autofocus
Type
 TTL-AREA-SIR AF-dedicated CMOS sensor
 
AF Points
 Area AF with 45 AF points
- 8 mm (H) x 15 mm (W)
- All 45 AF points are horizontal-line sensitive at f/5.6 (vertical). Thirty-nine of the 45 AF points are vertical-line sensitive at f/2.8 for cross-type focusing. For automatic AF point selection, cross-type focusing with 19 AF points is used. (The 39 cross-type AF points are used only during manual AF point selection.)
- When using some f/4 lenses (including when using f/2.8 lens + Extender 1.4x), cross-type focusing with 39 AF point is possible.
 
Metering Range
 EV -1-18 (at 23°C/73°F with 50mm f/1.4 lens at ISO 100)
 
Focusing Modes
 Autofocus
1) One-Shot AF
2) Predictive AI Servo AF
- The following can be set: C.Fn III -2: Focus-tracking sensitivity, C.Fn III -3:
Servo operation method and shutter-release timing, C.Fn III -4: Servo operation method in case a closer object enters the focus center during subject-tracking.
(2) Manual focus
 
AF Point Selection
 1) The 45 AF points can be selected automatically or any one of them can be selected manually. To select an AF point, press the AF point selection button, then use the Multi-controller, Main Dial, or Quick Control Dial. With C.FN III -8-3, the 18 expanded AF points are instead used to search for the subject.
2) During manual AF point selection, the six AF points (or 26 AF points during automatic AF point selection) other than the 39 cross-type AF points will work as horizontal line-sensitive sensors at f/5.6. The two AF points at the immediate top and bottom of the center AF point have improved detection performance and precision due to the increase in the number of lines to two for the f/5.6 sensor. (The 39 cross-type AF points are used only during manual AF point selection.)
 
Selected AF Point Display
 Superimposed in viewfinder and on LCD panel
 
AF-assist Beam
 None
- When an external, EOS-dedicated Speedlite is attached to the camera, the AF-assist beam from the Speedlite will be emitted when necessary.
- Compatible with the 270EX's AF-assist beam (a series of small flashes)
 
 
Exposure Control
Metering Modes
 63-zone TTL full aperture metering
(1) Evaluative metering (linked to all AF points)
(2) Partial metering (approx. 13.5% of screen, at center)
(3) Spot metering (approx. 3.8% of screen, at center)

Center spot metering
AF point-linked spot metering
Multi-spot metering (max. 8 spot metering entries)
(4) Center-Weighted average metering
 
Metering Range
 EV 0-20 (at 23°C/73°F with 50mm f/1.4 lens at ISO 100)
 
Exposure Control
 Program AE (shiftable), Shutter speed-priority AE, Aperture-priority AE, E-TTL II program AE (Evaluative flash metering, Averaged flash metering), Manual
 
ISO Speed (Recommended Exposure Index)
 Auto, ISO 100-12800 (1/3-stop or 1-stop increments: C.Fn I -2), Expandable
- ISO Auto set by default. With all C.Fn to their default setting, automatically set within ISO 100-12800.
- With C.Fn I -3 (ISO speed range), the highest and lowest settable ISO speed can be set. By setting L (ISO 50) for the lowest speed and H1 (ISO 25600), H2 (ISO 51200), H3 (ISO 102400)
for the highest, ISO speed expansion is possible.
- In manual ISO setting, if the upper ISO speed limit is set to H1, H2, H3
, and the lower ISO speed limit to L with C.Fn I-3, the settable ISO speed range will be ISO 100-12800.
- In ISO Auto, even if the upper ISO speed limit is set to H1, H2, H3
, and the lower ISO speed limit to L with C.Fn I-3, ISO Auto speed range will be ISO 100-12800. However, if the lower and higher ISO speed limits have been set to a narrower range, ISO speed will be automatically set within that range.
- In P, Tv, Av modes and C.Fn I -8-2 (Tv/Av safety shift) is set, C.Fn I -3's ISO range limit will be canceled when the standard exposure cannot be obtained, even if C.Fn I-3 has set the lowest and highest settable ISO speed to a narrower range. It will be automatically controlled within the range of ISO100-12800.
- In ISO Auto and C.Fn I-8-1 (Tv/Av safety shift) is set, the C.Fn I-12's shutter speed range limit and C.Fn I-13's aperture range limit will be canceled when the standard exposure cannot be obtained. C.Fn I-3's upper and lower limits will be applied to control the ISO speed range. With C.Fn II-3 (Highlight tone priority) set, even if C.Fn I-3 has set the lower ISO speed limit to L and the upper ISO speed limit to H1, H2, H3, the ISO Auto range and manual ISO range will be ISO 200-12800. However, if the lower and higher ISO speed limits have been set to a narrower range with C.Fn I-3, the settable range will be ISO 200 to the higher speed limit set.
- When checking the ISO speed of still photos or movies shot at H3 (ISO 102400) in commercially available software, the correct ISO speed value may not be displayed (the EXIF information standard cannot record ISO 102400 settings).
- When imprinting the shooting information for images shot at H2, H3 ISO speeds during ISO speed range expansion, the ISO speed setting may not be correctly printed.
 
Exposure Compensation
 Exposure Compensation (user-set): +/-3 stops in 1/3- or 1/2-stop increments.
Auto Bracketing (AEB): 3 shots, up to +/- 3 stops, in 1/3 or 1/2 stop increments, in all exposure modes. Can be changed via C.Fn I-6 to 2, 5, or 7 shots. Bracketing order can be changed via C.Fn I-5.
*Except during movie Manual exposure.
 
AE Lock
 Auto: Applied in One-Shot AF mode with Evaluative metering when focus is achieved
Manual (user-set): By AE lock button in all metering modes
 
 
Shutter
Type
 Vertical-travel, mechanical, focal-plane shutter with all speeds electronically controlled
 
Shutter Speeds
 1/8000 to 30 sec. (1/3-, 1/2-, or 1-stop increments: C.Fn I -1), X-sync at 1/300 sec.
- The shutter speed range can be limited with C.Fn I -12 and the aperture range limited with C.Fn I -13
 
Shutter Release
 Soft-touch electromagnetic release
 
Self-timer
 10-sec. delay, 2-sec. delay
 
Remote Control
 Canon N3-type terminal
 
 
External Speedlite
EOS Dedicated Speedlite
 E-TTL II autoflash with all EX Series Speedlites
 
Zooming to Match Focal Length
 Provided
 
Compatible Flash
 Compatible with all EX-series Speedlites. Compatible with the AF-assist flashes fired by Speedlite 270EX
 
Flash Metering
 E-TTL II autoflash
 
Flash Exposure Compensation
 ±3 stops in 1/3- or 1/2-stop increments
 
FE Lock
 Provided
 
External Flash Settings
 Flash function settings, Flash C.Fn settings / Clear all Speedlite C.Fn's
 
PC Terminal
 Provided; accepts third-party flash units with sync line voltages up to 250V maximum
 
 
Drive System
Drive Modes
 Single, silent, high-speed continuous (approx. 10 fps), low-speed continuous (approx. 3 fps), 10- or 2-sec. self-timer
 
Continuous Shooting Speed
 Approx. 10 fps (at a shutter speed of 1/500 sec. or faster in all recording modes); fastest speed can be lowered if desired via Custom Function III-16
 
Maximum Burst
 The maximum burst during continuous shooting is as follows:
JPEG Large (Compression rate 8): Approx. 85 shots, RAW: Approx. 26 shots, RAW+JPEG Large (Compression rate 8): Approx. 20 shots
Although the file size is larger than the EOS-1D Mark III due to the increase in pixels, the improved internal processing enables stress-free continuous shooting.
 
 
Live View Functions
Shooting Modes
 (1) Remote Live View shooting (with a personal computer installed with EOS Utility)
(2) Live View shooting
 
Focusing
 1) Manual focus
2) Autofocus (One-Shot AF)
- AF enabled by pressing the shutter button halfway or pressing the AF-ON button.
1. Live mode
- One point, contrast AF. Switching to another AF point possible.
2. (Face detection) Live mode
- Face detection, Contrast AF. When multiple faces are detected, face selection is possible with the multi-controller.
- Magnified view not possible.
3. Quick mode
- 45-point, phase-difference AF (Same as viewfinder shooting), One-shot AF.
- Manual AF point selection enabled.
 
Metering Modes
 Evaluative metering with the image sensor
 
Metering Range
 EV 0-20 (at 23°C/73°F with EF 50mm f/1.4 USM lens, ISO 100)
 
Magnified View
 Magnifiable by 5x or 10x at AF point
 
Grid Display
 Provided
 
Exposure Simulation
 Provided
 
 
LCD Monitor
Type
 TFT color, liquid-crystal monitor
 
Monitor Size
 3.0 in.
 
Dots
 Approx. 920,000 dots (VGA)
 
Coverage
 Approx. 100%
 
Brightness Adjustment
 Adjustable to one of seven brightness levels
- During playback, illumination adjustable by pressing the illumination button.
 
 
Image Playback
Display Format
 Single image, 4-image index, 9-image index, Jump, Magnified zoom (approx. 1.5x to 10x), Histogram, Auto rotate, Rotate
Live view: view image before shooting on LCD monitor; live histogram and live simulation of exposure level possible with C.Fn IV-16-1
 
 
Image Protection and Erase
Protect
 Single image, all images in a folder, or all images in the memory card can be protected or cancel the image protection
 
Erase
 Single image, all images in a folder, all images in the memory card or check-marked images can be erased or unprotected
 
 
Direct Printing
Compatible Printers
 PictBridge-compatible printers
 
Printable Images
 RAW/M-RAW/S-RAW and JPEG images complying to Design rule for Camera File System
- Regarding RAW/M-RAW/S-RAW images, only those captured by the EOS-1D Mark IV can be printed.
- Movies cannot be printed.
 
 
DPOF: Digital Print Order Format
DPOF
 Version 1.1 compatible
 
 
Customization
Custom Functions
 A total of 62 Custom Functions from C.Fn I to IV can be set with the camera
 
My Menu Registration
 Provided
 
Save Camera Settings
 Provided
 
Register Basic Camera Settings
 Provided
 
C.Fn Registration Settings
 Provided
 
 
Interface
USB Terminal
 For personal computer communication and direct printing (Hi-Speed USB)
 
Video Out Terminal
 NTSC/PAL selectable
 
 
New Features
Recording Time
 Max. 30 sec. per sound clip/voice memo
 
 
Menus
Menu Categories
 (1) Shooting (2) Playback (3) Setup, (4) Custom function/My Menu
 
LCD Monitor Language
 25: English, German, French, Dutch, Danish, Portuguese, Finnish, Italian, Norwegian, Swedish, Spanish, Greek, Russian, Polish, Czech, Hungarian, Romanian, Ukrainian, Turkish, Arabic, Thai, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Korean and Japanese
 
 
Power Source
Battery
 Battery Pack LP-E4 x 1
* With the AC Adapter Kit ACK-E4, AC power is possible.
 
Battery Life
 Viewfinder Shooting
- At 73°F/23°C: Approx. 1500
- At 32°F/0°C: Approx. 1200
Live View Shooting
- At 73°F/23°C: Approx. 270
- At 32°F/0°C: Approx. 230
* Based on a fully-charged LP-E4 and CIPA (Camera & Imaging Products Association) testing standards.
 
Battery Check
 Automatic battery check when the power switch is turned ON Displayed in one of six levels
* Displayed on LCD panel, in the viewfinder, and battery information screen.
 
Power Saving
 Provided. Power turns off after 1, 2, 4, 8, 15, 30 min.
 
Date/Time Battery
 One CR2025 lithium battery x 1
 
Start-up Time
 Approx. 0.1 sec. (Based on CIPA testing standards)
* Approx. 0.2 sec. based on previous specification standard.
 
 
Dimensions and Weight
Dimensions (WxHxD)
 6.1 x 6.2 x 3.1 in./156 x 156.6 x 79.9mm
 
Weight
 Approx. 1180 g / 41.6 oz.
 
 
Operating Environment
Working Temperature Range
 32-113°F/0-45°C
 
Working Humidity Range
 85% or less
 
 
Battery Pack
Type
 For LP-E4
Rechargeable lithium ion battery
 
Rated Voltage
 11.1 V DC
 
Battery Capacity
 2300mHh
 
Dimensions (WxHxD)
 68.4 x 34.2 x 92.8mm/2.7 x 1.3 x 3.7 in.
 
Weight
 180g/6.3 oz. (excluding protective cover)
 
 
Battery Charger
Type
 For LC-E4
Charger dedicated to the Battery Pack LP-E4
 
Recharging Time
 Approx. 120 min. (for 1 pack)
 
Rated Input
 100-240 V AC (50/60 Hz)
12 V/24 V DC
 
Rated Output
 12.6 V DC, 1.55 A
 
Working Temperature Range
 0°C-40°C/32°F - 104°F
 
Working Humidity Range
 85% or less
 
Dimensions (WxHxD)
 155 x 52.3 x 95mm/6.1 x 2.1 x 3.7 in.
 
Weight
 340g/12.0 oz. (excluding power cord and protective covers)
 
 
AC Adapter
Type
 For ACK-E4
* Car Battery Cable CB-570 connectable.
 
Rated Input
 12.6 V DC
 
Rated Output
 11.1 V DC
 
Cord Length
 Approx. 2.3 m/7.5 ft.
 
Working Temperature
 0°C-45°C/32°F-113°F
 
Working Humidity
 85% or less
 
Dimensions (WxHxD)
 68.4 x 34.2 x 92.8mm/2.7 x 1.3 x 3.7 in.
 
Weight (Approx.)
 165g/5.8 oz. (excluding protective cover)
 
 

5D | EX 12-24 | EF 17-40 f/4L | EF 28-70 f/2.8L | EF 24-105 f/4L | EF 70-200 f/4L IS | EF 15 f/2.8 | EF 50 f/1.4 | EF 85 f/1.2L II | EF 100 f/2.8 | EF 135 f/2L | EX 50-500


dkfuji

  • Trade Count: (7)
  • Colaborador(a)
  • ****
  • Mensagens: 3.705
  • Sexo: Masculino
    • DIY BR - especial Fotos
Resposta #38 Online: 20 de Outubro de 2009, 07:24:10
Caramba, mais cheio de "pra que isso" que penteadeira de dama que presta favores por pagamento.


LuizNdo

  • Trade Count: (0)
  • Colaborador(a)
  • ****
  • Mensagens: 4.407
  • Sexo: Masculino
  • Tente, invente.
Resposta #39 Online: 20 de Outubro de 2009, 08:23:03
Tá aí a concorrente da D3s.

Mas eu continuo doido com a 7D. ;)
>> Belo Horizonte <<
Fotógrafo Entusiasta.
Sony P100
Canon 7D e XT + 18-55 mm + 75-300 mm USM III + Canon 50mm f1.8 + Sigma 10-20mm + Canon 100-400mm L IS + Adaptador de Telescópio!
Meu Flickr


gtsouza

  • Trade Count: (4)
  • Membro Ativo
  • ***
  • Mensagens: 889
Resposta #40 Online: 20 de Outubro de 2009, 08:31:25
Já começaram a aparecer algumas coisas na web:

 http://d-spot.co.il/forum/index.php?act=attach&type=post&id=318022
Não era por isso que ocorria comigo (só parou de ocorrer quando passei a usar o 420 e o 550, e agora que estou com SB600 e 800)... Olha, conheço vários profissionais, na verdade a maioria dos que conheço, que já passaram por isso. Pode ter sido apenas uma ou duas vezes, mas isso já quebra a confiança, e você sabe que em algum momento voltará a acontecer (pode esperar....rsrsrs). A maioria dos colegas com quem conversei disse não dar muita importância justamente por ser MUITO ocasional, alguns nem viam como defeito, apenas como "uma coisa estranha que aconteceu uma vez ou outra". Mas pra mim fica impossível investir em um flash top de linha, pra trabalho intenso, como o 580EXII, e não ter confiança total nele. E pior, ter que apelar para flash menos potentes e mais lentos para ter a confiança que preciso (o 420 e o 550 NUNCA me deixaram na mão). E é bem coisa de contato mesmo, pois até a informação de compensação de exposição vai embora quando ocorre esse problema. Limpando os contatos fica show por mais um bom tempo, mas quando menos esperar, pode ocorrer de novo. Quando vendi o meu, havia sido revisado na assistência e estava funcionando perfeitamente, mas nunca mais consegui ficar tranquilo. Aí, quando em um casamento o flash da minha assistente (um 430EXII) largou full bem na troca de alianças (sendo que eu já tinha largado o 420 pra ela usar, mas devolveu por achar a recarca lenta...), larguei de mão. Não julgo quem usa e nem entro em briga canon x nikon por isso, mas pra mim não serve. Também conheço casos em que isso nunca aconteceu, mas claramente se trata de um caso comum de ocorrer.

Mas que fique claro que minha intenção com o comentário inicial não era criar polêmica, eu realmente acharia ótimo que a canon desse um jeito nisso. Quanto mais opções seguras de compra tivermos, melhor, independente da marca. E também não foi só por isso que troquei de sistema. :ok:

No aniversário da minha cunhada também perdi duas fotos, que ficaram estouradas por conto do flash.
Canon 5DMKII x 2 , Canon 24-70 F/2.8 L USM, Canon 50 mm f/1.4, Canon 24-105 F/4 L, Speedlite 600EX, 580EX II e 430EX II
http://gilsontorres.wordpress.com/
http://facebook.com/gilsontorresfotos


Natão

  • Trade Count: (23)
  • Referência
  • *****
  • Mensagens: 6.273
  • Sexo: Masculino
  • "dichterisch, wohnet der Mensch auf dieser Erde"
Resposta #41 Online: 20 de Outubro de 2009, 08:33:37
A MK IV está ai... e que beleza hein... acho que vai dar uma boa briga com a D3s, fora que filma em Full HD 30fps...

Agora cade o novo flash?


Azuma

  • Trade Count: (0)
  • Freqüentador(a)
  • **
  • Mensagens: 390
  • Sexo: Masculino
Resposta #42 Online: 20 de Outubro de 2009, 10:30:34
Realmente falavam em novos flash´s, lentes...

Cadê????  :(

5D | EX 12-24 | EF 17-40 f/4L | EF 28-70 f/2.8L | EF 24-105 f/4L | EF 70-200 f/4L IS | EF 15 f/2.8 | EF 50 f/1.4 | EF 85 f/1.2L II | EF 100 f/2.8 | EF 135 f/2L | EX 50-500


dkfuji

  • Trade Count: (7)
  • Colaborador(a)
  • ****
  • Mensagens: 3.705
  • Sexo: Masculino
    • DIY BR - especial Fotos
Resposta #43 Online: 20 de Outubro de 2009, 10:53:56
Apesar do mesmo ISO da D3s, o crop 1,3 significa uma área aprox. 40% menos que a FF.
Será que, com essa área, conseguirá um ISO 12800 usável e um 6400 bom (assim como na D3s)?


Bucephalus

  • Trade Count: (1)
  • Colaborador(a)
  • ****
  • Mensagens: 3.082
  • Sexo: Masculino
Resposta #44 Online: 20 de Outubro de 2009, 10:59:31
Apesar do mesmo ISO da D3s, o crop 1,3 significa uma área aprox. 40% menos que a FF.
Será que, com essa área, conseguirá um ISO 12800 usável e um 6400 bom (assim como na D3s)?
A julgar pela 5D MKII que tem quase o dobro de pixels que uma D3/D700 e um desempenho em ISO alto praticamente igual, eu acredito que essa 1D vai ser boa.

Apesar de todos os pesares a Canon tem conseguido enfiar zilhões de pixels em um sensor e ainda manter um desempenho em ISO alto relativamente bom, então para essa nova 1D ser ruim eles teriam que fazer uma cagada bem bonita...